• 09:00 – 11:00
    A. Spotřebitel umřel, ať žije člověk

    Moderuje: Jan Patera, Partner, Blue Events

    Jak vám technologie pomůžou dát lidi dohromady

    Jan Podzimek, CEO, PRIA System

    V dnešní době je nezbytné budovat hybridní formy komunikace. Doba je rychlá a vy potřebujete být v komunikaci nejen rychlý, kreativní, ale také technologicky vybavení. Datart dokázal nastartovat virtuální pobočku a své prodejce poslal radit zákazníkům nakupujícím na e-shopu. Hobža zase chtěl být blíže mladým, tak dostal svoje brambůrky na TikTok, síť s více než milionem aktivních uživatelů v ČR. Tyto a další příklady ukážou, jak se dnes v komunikaci přiblížit člověku.

    Katovně v hospodě netleskaj

    Jakub Marek, Senior Brand Manager Gambrinus, Plzeňský Prazdroj

    Marketingová branže je často odtržena od problémů a života obyčejných lidí. To, co imponuje nám, nemusí být žádným způsobem zajímavé či srozumitelné pro obyčejného člověka. Ten má jiné věci na práci, než se snažit pochopit a ocenit naše značkové vize nebo jejich kreativní ztvárnění. Přitom právě uvědomění si, že takový člověk je v centru všeho, co děláme, rozhoduje o tom, jestli budeme nebo nebudeme úspěšní.

    Rozhovor: Proč chci dělat v reklamě

    Jaroslav Salon, autor kampaně „in czechia we dont say“

    Od patnácti sní o tom, že bude pracovat v reklamce. Jak ale získat práci bez praxe a kontaktů? Upozornil na sebe vtipnými hláškami na Instagramu a Twitteru, které následně převzaly značky jako Alza, Rohlík, Mall, Člověk v tísni, či Jägermeister. Na Instagramu a Twitteru získal během pár týdnů 200 tisíc sledujících s nulovým rozpočtem. Co plánuje dál a co přesně ho na reklamě tolik láká?

    KEYNOTE Anatomie rozhodování: Jak využít behaviorální vědy v marketingu a komunikaci

    Richard Shotton, Founder, Astroten

    Než začnete ovlivňovat něčí rozhodování, musíte zjistit, co k němu vede. Tato přednáška vám jasně a srozumitelně ukáže, jak využít poznatky behaviorální psychologie a zlepšit tak váš byznys. Richard vás zasvětí do klasických experimentů odhalujících fascinující principy fungování lidské mysli. Představí ale také nové a méně známé výzkumy. Ale hlavně teorie vždy přeloží do praxe, abyste je mohli hned uplatnit.

  • 11:00 – 11:30
    Přestávka

  • 11:30 – 13:30
    B. Jak polidštit komunikaci

    Moderuje: Marek Hlavica, ředitel, Asociace komunikačních agentur

    Lesk a bída korporací

    Václav Bálek, Head of Communications, Allianz pojišťovna

    Přednáška se zaměří na specifickou firemní atmosféru a z ní vyplývající předsudky, ale také možnosti korporací. Na několika příkladech uvidíte, že i korporátní společnosti mohou být rychlé, mít smysl pro humor a dokázat zaujmout jak své klienty, tak i zaměstnance. Řečník ví, o čem mluví. V korporacích strávil více než 20 let. Vloni získal titul Mluvčí roku jako nejlepší tiskový mluvčí soukromého sektoru.

    Když „firemní mise“ není jen prázdnou frází

    Jana Ptačinská, Communications Manager, Kofola ČeskoSlovensko

    Proč začala Kofola pěstovat vlastní bylinky? Chtěla znát příběh surovin potřebných pro výrobu svých nápojů a pracovat s nimi od semínka až po produkt. Bylinky zároveň pomohly vtáhnout zaměstnance do procesu udržitelného podnikání a posílit jejich povědomí o dlouhodobých vizích společnosti. Jedna věc je spontánní záměr, druhá možnosti reality a třetí zdary a nezdary v komunikaci. Dozvíte se, co vše se během jednoho roku odehrálo, jak moc se změnil přístup ke komunikaci a marketingu a jaký vliv měl projekt na dlouhodobé plány.

    Komunikuj, tedy naslouchej

    Kateřina Fišerová, CEO, SmartEmailing

    Dobré značky mluví stejně jako dobří lidé: autenticky, jasně, srozumitelně a férově. Jenže mít zvládnutou komunikaci, to neznamená jen perfektně psát. Tyto techniky, ať už je ovládáme sebelíp, jsou k ničemu, pokud zároveň neumíme poslouchat. Co nám o našich zákaznících říkají data, která máme k dispozici? Naslouchejme nejen datům, ale především lidem. Umění naslouchat změní váš pohled na marketing, nábor zaměstnanců i mezilidské vztahy.

    Provětrejte svoji češtinu

    Jiří Chrást, ředitel, Akademie ČTK

    Chodíte se pravidelně provětrat? Provětrejte i svůj jazyk, češtinu. Jinak nás zadusí verbální smog. O tom, jak polidštit komunikaci, bude hovořit vystudovaný filolog a zkušený novinář s téměř třicetiletou praxí. Jeho kurzy patří na Akademii ČTK k nejlépe hodnoceným, mezi jeho témata patří „Jak napsat tiskovou zprávu, aby neskončila v koši“, „Souboj s titulkem: Jak nezabít zprávu“, „Jak psát e-maily, aby je někdo četl“ a další.

    Pozor na pusu!

    Petra Dolejšová, právnička

    Jaké jsou nejčastější právní prohřešky v PR? Můžete si pravdu jen tak přikrášlit? Jak se dá bránit proti lžím konkurence? Co už je poškozování značky a co ještě hra v rámci pravidel? Jak dokáže kartami zamíchat ochrana osobnosti? A proč je výhodou, že máme specifický smysl pro humor? O tom všem prakticky, vtipně a bez paragrafů, způsobem, který si budete dlouho pamatovat.

  • 13:30 – 14:30
    Pauza na oběd

  • 14:30 – 16:30
    C. Jde to!

    Moderuje: Jan Patera, Partner, Blue Events

    Kde dnes komunikovat s lidmi

    David Čermák, Aktivační agentury AKA

    Robert Chmelař, ředitel marketingu, Bohemia Energy

    Asociace Komunikačních Agentur (AKA) jako jediná na trhu už pátým rokem mapuje výdaje do marketingové komunikace dle jednotlivých typů kanálů, mediálních i nemediálních. Na výzkumu spolupracuje s agenturou Nielsen Admosphere a výsledky představí exkluzivně na Communication Summitu. Výzkum funguje jako lakmusový papírek pro dění v následujícím roce. Velmi zajímavé bude, jak se v něm odrazí dopady koronavirové krize na investice do marketingu v tom i následujícím roce. Na prezentaci letošních výsledků průzkumu naváže rozhovor s jedním ze zadavatelů reklamy, kterému se daří jak v efektivitě, tak kreativitě kampaní. Do výzkumu se můžete zapojit až do 25. 10. zde.

    Proč stále víc lidí baví eSport a jak toho využít

    Ladislav Dyntar, CEO, Good Game

    Gamingové turnaje sledují po celém světě miliony diváků. Navíc, jen za první půlrok tohoto roku vzrost jejich počet o více než polovinu. Profesionální hráči a influenceři jsou novodobými celebritami. Pro značky je zde pestrá paleta možností, jak oslovit své potenciální zákazníky. Jak se v těchto příležitostech co nejlépe zorientovat a jak je správně využít?

    Jakou reklamu chtějí lidé doopravdy číst

    Kristýna Dlasková, editorka, Seznam Native

    Co nám miliarda zobrazení upoutávek na články prozradila o tom, jakou „reklamu“ lidé chtějí číst? Lidé čtou to, co je zajímá, a občas to může být i reklama. V rámci Seznam Native projektů jsme jen v minulém roce dosáhli zhruba šesti milionů zobrazení článků a přes milion na nich strávených hodin. To už je dostatečný vzorek k tomu, abychom viděli, co na čtenáře funguje.

    Panelová diskuze: I úřady mohou mluvit jako lidi

    Moderuje: Marek Zeman, Public Affairs Manager, ING


    Na několika pozitivních příkladech ukážeme, jak se v dnešní době vyvíjí úroveň komunikace státních a veřejných institucí. Pro řadu z nich totiž už dávno nejsou zkostnatělé struktury, co raději vůbec s lidmi nemluví. Naopak ukazují, že umí komunikovat moderně a hlavně umí zaujmout. Věřte nám, jde to!


    Panelisté:

    Martin Švehla, nezávislý konzultant, bývalý mluvčí České národní banky
    Markéta Pánková, Národní pedagogické muzeum J. A. Komenského
    Jan Matoušek, Česká asociace pojišťoven

  • 16:30
    Konec