Vadilo by někomu, kdyby značky zmizely ze světa? Co dělá značky smysluplnými a jaká jsou v tomto ohledu očekávání spotřebitelů? Michal Vlasák představí globální studii Meaningful Brands skupiny Havas.
Nestává se moc často, aby kampaň ze střední Evropy vyhrála evropské finále soutěže efektivních reklam Effie. Povedlo se to slovenské značce cyklistického oblečení Isadore, která staví na udržitelnosti, nicméně v kampani Cycling Struggles se soustředila na leckdy humorné „příběhy opravdové cyklistiky“. Juraj Pobjecký, který odpovídá za strategii značky Isadore a její komunikaci, získal na Slovensku ocenění „Marketér roka“. Jeho cílem je vybudovat mezinárodně silnou, rozpoznatelnou značku cyklistického oblečení.
Marketingová komunikace zaměřující se na tzv. Brand Purpose čelí v posledních letech ostré kritice, a to často zaslouženě. Peter Field známý jako „kmotr marketingové efektivity” ukáže, že kampaně založené na udržitelných, sociálních a dalších nekomerčních cílech hrají důležitou roli pro značky, které to myslí vážně. Ušlechtilé kampaně si na sebe musí umět vydělat a musí se tedy řídit ověřenými principy efektivní komunikace. Na základě nových poznatků a případových studí ukáže Peter, jak komunikovat „Brand Purpose“ a zároveň uspět na trhu.
Moderuje: Lucie Mádlová, zakladatelka a výkonná ředitelka, Asociace společenské odpovědnosti
Petr Šmíd, Head of Brand Marketing CEE, Google
Michaela Franeková, generální ředitelka, Unilever ČR/SR
Gabriela Pithartová, Marketing and Engagement Director, Hello bank!
David Pavel, spoluzakladatel, Pepperfield
Téma udržitelnosti či chcete-li ESG se v komerční komunikaci používá častěji než kdy jindy v minulosti. Přesto reakce veřejnosti nejsou vždy pozitivní a každou chybu tvrdě trestají. Jak se z komunikace tohoto tématu poučit? A jak může toto téma komunikačně značku posílit či naopak poškodit?
V posledních letech se nám zbláznil svět. Války, epidemie, politické přešlapy – a značky mohou jen těžko zůstat stranou. Jaké limity vám pro reakce na aktuální dění dává právo? Jaká témata na sítě nepouštět, o čem raději mlčet a kdy se nebát do toho šlápnout? Mrkneme se na věc prakticky, na příkladech a tak, ať to dává smysl.
Jsou věci, o kterých si myslíme, že je ovládáme. Ale jak je to ve skutečnosti mezi lidmi? Například první pomoc by správně neuměla poskytnout velmi velká část obyvatelstva. Dává smysl, aby to takhle zůstalo? Samozřejmě, že ne. Rozhodli jsme se, že přiložíme ruku k dílu, a proto každý náš projekt nese nyní v sobě i společenský rozměr.
Tomáš Kriššák, Partnerships and Communities Manager, Gerulata Technologies
Michaela Trnková, Team Leader – Mediální vzdělávání, Člověk v tísni
Roman Číhalík, předseda spolku, NELEŽ
Máte jedinečnou příležitost čerpat ze zkušeností značek jako Snickers, Mars, Orbit, M&M's, Whiskas, Cesar, Royal Canin, Twix či Pedigree na poli vyhodnocování efektivity reklamy. Dozvíte se, jaká komunikace skutečně prodává. Proč je komunikace důležitější, než promoce? Proč je důležitá kreativita? Jak dlouho můžete používat úspěšný slogan? Je důležitější earned nebo paid reach? Proč dobré exekuce fungují v různých zemích a kulturách? Na to vše lze nyní hledat lepší odpovědi na základě „single source“ dat.
V papelote věříme, že kreativita je mocná. Čelíme a budeme čelit výzvám, které si zatím ani neumíme představit.
Kreativita, schopnost tvůrčího řešení problémů, se tak stává životní nutností, kterou je potřeba rozvíjet. Každý den.
Tvořivost dodává energii a osvobozuje, zbavuje nás strachu. Dává nám možnost vidět nová řešení, nové obzory.
Může být kreativní každý? A co to vlastně znamená? Jak kreativitu rozvíjet? Bez čeho to nejde? A proč to má smysl?
Bude součástí marketingového a obsahového teamu nová role Corporate data journalist? Proměna firemního obsahu v poslední dekádě je silně spojená s digitálními komunikačními nástroji. Jak změní data firemní obsah, projekty a PR? Jak propojit BI projekty s firemním obsahem?
To je téma pro lídra oceňovaného projektu Za bezpečný domov, ve kterém IKEA společně s neziskovými a akademickými partnery podporuje oběti domácího násilí a získala za něj také hned několik ocenění za kreativitu, ale také efektivitu.
Představení nové platformy, která bude nabízet maximálně efektivní orientaci v datových a informačních zdrojích z oblastí marketingu, médií a komunikace.
Webová platforma umožňují stahování volně dostupných dat a informačních zdrojů a nákup dat a jiných informačních zdrojů. Pojďme ji společně pokřtít!