• 09:00 – 10:45
    Blok A: Emoce???? Není to žádná velká věda!!!

    Konec srandy v reklamě?

    Věra Šídlová , Global Brand Manager, Creative, Kantar

    Být či nebýt vtipný v době pandemické? A jak? Díky metodě facial codingu víme, jak se lidé cítí, když sledují reklamu. Dotýkají se současné reklamy srdce diváka víc než dříve? Změnila pandemie to, jaké emoce v nás reklama vyvolává? Pohled na 50 tisíc reklam v čase odhalí, jak vyvolat ty správné emoce v době pandemie i po ní. Věra Šídlová je spoluautorkou studie „Authentic empathy – How marketers should respond to COVID-19“. Za sedm let v Kantaru už testovala reklamy od Chile po Japonsko, nyní se v rámci globálního týmu věnuje otázkám efektivity reklamy. 

    Jak rozluštit emoce zákazníků – Cesta ke kreativní a efektivní komunikaci

    Sorin Patilinet, Global Marketing Insights Director, Mars Wrigley

    Jak vytvořit opravdu slavnou značku v době, kdy jsou média přeplněná a chování jejich diváků se rychle mění? Jaký tajný recept použili ve společnosti Mars Wrigley, aby vytvořili značky v hodnotě miliard dolarů, které oslovují miliony lidí? Pomocí neurověd zjistili, jak přesně spolu souvisí upoutání pozornosti, vyvolání emocí a ukládání do paměti. Tyto principy fungují nejen pro značky jako Whiskas, Orbit, Snickers, nebo M&M’s, ale pro všechny značky napříč kategoriemi. Těšte se na příspěvek o tom, jak může i vaše značka vyrůst v myslích spotřebitelů. Sorin Patilinet se svým týmem v „komunikační laboratoři“ Marsu už pátým rokem zkoumá pomocí neurovědy lidskou pozornost a reakce na reklamní sdělení. Na základě srovnání dopadů na prodeje u čtyř tisíc kampaní také ví, jak dnes musí vypadat fungující reklama.

    Panelová diskuze

    Monika Jančová, manažerka marketingové divize, Alza.cz

    Celkem 12 let pracovala v oblasti výzkumu a business developmentu pro CME, resp. TV Nova, naposledy jako šéfka digitálu, výzkumu a nových projektů. Na Nově rozjížděla vlastní výrobu online obsahu pro Voyo a Novaplus nebo vyprodala O2 Arénu se show pořadu Tvoje tvář má známý hlas. Nyní už rok působí v Alza.cz, kde vede marketingovou divizi a mj. také tým specialistů pro vendorský obsah. Podílí se také na novém směřování komunikace e-shopu.


    Břetislav Stromko, Marketing Director & Head of Business Intelligence, Dáme jídlo

    Začínal v agentuře OgilvyOne, kde vedl analytický tým a projekty hlavně z oblasti telekomunikací, dále pak globální marketingové kampaně a oddělení marketing operations v Socialbakers. Kromě své aktuální pozice vedoucího Marketingu a Business Intelligence v Dáme jídlo také se společníky podniká pod značkou sportovního oblečení SYN v pohybu a už 11 let vyučuje na Vysoké škole ekonomie a managementu.


    Martin Peška, Head of Project Management & Digital Strategist, Marketup

    Jako člen managementu agentury MarketUP zodpovídá za tým dvanácti projektových manažerů a za digitální strategie klíčových klientů. Pracoval pro řadu klientů a značek od zábavního průmyslu a e-shopů, přes technologické B2B firmy, až po značky jako Billa. Založil také vydavatelství CzechNetMedia, jehož weby měsíčně navštíví 1,8 mil. uživatelů.

    Best of Lemur: České děti v kybersvětě

    Marie Mališková, CSR & Sponzoring, O2 Czech Republic

    Tato kampaň operátora O2 zasáhla téměř každého Čecha a díky ní se začalo intenzivně mluvit o nebezpečích, která na děti v prostředí internetu číhají, včetně sexuálního zneužívání. Inspirovala Víta Klusáka k natočení dokumentu a Ministerstvo školství, které se zavázalo aktivně šířit osvětu na školách. Kampaň se dostala na přední strany deníků a do televizních reportáží. I díky ní se dlouhodobě daří v Česku snižovat míru kyberšikany. Kampaň je součástí komplexní CSR strategie značky a projektu O2 Chytrá škola.

    Komplexní kreativita

    Štěpán Kubišta, ředitel, Jatka78

    Kreativita v kulturním sektoru není jen koncový produkt, co vzniká ve zkušebně, na jevišti nebo v ateliéru. Kreativita je proces – od nápadu, přes zpracování, až po cestu, kterou ji představujeme zákazníkovi, tedy divákovi. Situace posledního roku nás donutila být kreativní víc než kdy jindy, s to právě v komplexnosti kreativity. Musíte přijít na to, nejen co, ale hlavně jak a komu nabídnout, a v našem případě i jak prodat svou práci. A to je cesta plná dobrodružství, do které když se pustíte, může na jejím konci být dokonce i něco, co jste vůbec nečekali. Třeba větší zásah, než jste měli před rokem.  

    Emoce ve vzduchu: živé vystoupení Cirk La Putyka!!!!

  • 10:45 – 11:15
    Přestávka na rychlou kávu/čaj

  • 11:15 – 13:00
    Blok B: Jak proboha dostat emoce do komunikace!!!???

    Rozhovor: Když chcete hudbu do reklamy aneb co klienti nevědí

    Jiří Burian, hudebník a producent Kapitána Dema

    „Klient si představuje..., že ta hudba by měla být taková,... jako když padá podzimní listí a teďka si představ, že to listí jako letí v tom vzduchu, a tak v polovině se zastaví, a šumí,...….no tak přesně nějak tak bysme to viděli, tak to pošli prosím tě ještě dneska, no a my ti pak samozřejmě zavoláme, ať to asi tak šestkrát předěláš,.....jo a peníze, hele máme na to bohužel jako tak asi desítku a splatnost tři měsíce, protože agentura taky z něčeho musí žít“. Žijeme ve světě hyen, kde pravdu má jenom klient? Tak to zpívá Kapitán Demo. Co si o reklamě myslí hudebník Jiří Burian?

    Jak může značka vytvořit hnutí

    Dáša Juríková, ředitelka marketingu, Slovenská spořitelňa

    Ročně ze Slovenska odejde 2,4 mld. euro za nákupy v zahraničí, ať už kartou v kamenných obchodech nebo na e-shopech. Jen před Vánoci je to víc než 450 milionů euro! Proto se vloni největší slovenská banka rozhodla v čase krize podpořit před Vánoci domácí spotřebu velkou kampaní #domanakupujem. Iniciativa vyvolala velké emoce a motivovala lidi změnit chování. Během dvou měsíců se do tohoto hnutí na podporu slovenské ekonomiky zapojilo více než 1500 firem a téměř polovina respondentů deklarovala motivaci k nákupu doma. O tom, jak se tvoří kampaně, které hýbou celým trhem, bude mluvit slovenská Marketérka roku. 

    I komunikační byznys umí táhnout za jeden provaz

    Eduard Piňos, zakládající člen iniciativy Cesta ven, Cesta ven

    Komunikační průmysl v ČR je vysoce konkurenční prostředí, ale ve chvíli největší nouze se dokázal spojit a vytvořit národní kampaň na podporu očkování proti COVID-19. Jakou roli hrají emoce v nejdůležitější kampani týkající se veřejného zdraví v ČR za posledních 30 let? Proč jsou emoce důležité, ale ne samospásné? Jak se tvořila strategie a vybírala ta správná témata ke komunikaci? Jakou roli hraje v kampani symbolika? To vše se dozvíte v prezentaci iniciátora tohoto projektu, který také působí jako šéf digitálu pro ŠKODA global marketing na straně agentury Optimist. 

    Best of Lemur: Záchrana Lennonovy zdi

    Jan Kučmáš, Partner, Ami Communications

    Noční tahy a vandalství opilých turistů téměř zničily slavnou Lennonovu zeď. Na příběhu záchrany tohoto symbolu se podařilo otevřít celospolečenské téma overtourismu a k 30. výročí sametové revoluce se téměř zničená zeď změnila ve venkovní galerii. To vše s pomocí osobností, které tu zeď „milují“. Silné příběhy zaujaly spoustu novinářů, včetně The Guardian, BBC, německých, španělských a čínských médií a aktivních autorů na sociálních sítích. 

    Kultovní show je zpět! Prezentační soutěž RIC PIC!

    Otázku „Jak dostat emoce do PR“ se pokusí rozseknout každý po svém, vždy během 6 minut.


    Václav Pavelka, řídící partner, Native PR


    V roce 1993, ještě jako student VŠE Praha, založil PR agenturu a dodnes stojí v jejím čele. V roli šéfkonzultanta se věnuje zejména přípravě firemních PR strategií, kampaním na ovlivňování veřejného mínění a krizové komunikaci. Jako dlouholetý člen vedení APRA se aktivně podílí na rozvoji tohoto oboru a v roce 2019 za to obdržel Bílého Lemura.


    Dominik Hrodek, Chief Marketing Officer, Deloitte Legal CZ


    Má dlouholeté zkušenosti v oblasti reklamní a marketingové komunikace i médií. Působil jako Marketing & Strategy Director v OgilvyInteractive/ OgilvyOne nebo Deputy Managing Director agentury Dark Side, vedl také týdeník Strategie. Specializuje se na obsahový marketing, je například duchovním otcem úspěšného datově žurnalistického projektu Česko v datech.


    Ondřej Kubala, moderátor Frekvence 1 


    Specialista na strategickou a krizovou komunikaci, který se dnes věnuje více žurnalistice, než PR. Je moderátorem rádia Frekvence 1, píše a natáčí podcasty pro deník Zdopravy.cz a spolupracuje s časopisem EURO a učí mediální dovednosti. Začínal jako ekonomický redaktor Radiožurnálu, vedl tiskové oddělení Českých drah v době železničního neštěstí ve Studénce v roce 2008, následně získal také ocenění Mluvčí roku 2008. Byl také mluvčím sčítání lidu pro Český statistický úřad v roce 2011. Do nedávna byl spolumajitelem agentury Ewing.

  • 13:00 – 13:45
    Přestávka

  • 13:45 – 15:00
    Blok C: A co tomu řeknou lidi!!??

    Vyhlášení vítěze soutěže RIC PIC!

    Emoce ve vzduchu: živé vystoupení Cirk La Putyka!!!!

    Data v době emocí

    Tomáš Búřil, obchodní ředitel, Seznam

    Jak se choval český internetový uživatel za poslední rok? Které emoce převažovaly v jeho nákupním chování? Na co klikal, co četl, na co se díval? Covidový rok z pohledu dat Seznamu shrne ve své přednášce Tomáš Búřil, který se v digitálních médiích pohybuje přes 20 let. V roce 2002 poprvé nastoupil do Seznamu, kam se vloni po více jak desetileté pauze vrátil na pozici obchodního ředitele. 

    Na kterou značku budete ještě dlouho vzpomínat?

    Jiří Jón, Consulting Director, Ogilvy Consulting

    Petr Tomáš, Senior Research Manager, Wavemaker

    Opravdu značky v České republice doručují svým zákazníkům to, co jim slibují ve svých misích, vizích a hodnotách? Které značky vidí Češi jako unikátní v rámci klasických kategorií? Které značky tvoří zážitky a vzpomínky? A jak je na tom značka Česká republika? Na tyto otázky hledá odpověď nová studie na téma Stav Brand Experience v České republice. Výsledky se dozvíte přímo od jejích autorů.

    Jak emoce přetavit v čísla a výsledky nejen v esportu

    Tomáš Doležal, Head of Marketing & Communications CZ & SK, Mastercard

    Extrémní soustředění, hodiny u počítače, bouchání do stolu. Gaming i esport jsou o emocích. Jak je propojit s financemi, zdánlivě odtažitou kategorií? Snadno. Mastercard do emotivních kampaní a zážitků šlape globálně, a podpora lokální esportové scény tak do této kolonky báječně zapadá. Jak fungují emoce ve hrách, jak emoce kampaní vyvolat a jak je využít k posílení značky? 

    Praha není Brno. Vesnice není vilová čtvrť!

    Petr Šimek, Managing Director, Wellen, člen sekce Aktivační agentury AKA

    Vliv na nákupní chování lidí nemusí mít jen cena zboží nebo výběr, ale také sociální zázemí, kulturní prostředí nebo hrdost na místo, odkud pocházíme. Řešení nabízí mikro-lokalizace vašeho marketingu, tedy hledání odpovědí na potřeby konkrétních lidí v různých regionech. Podíváme se na to, jak tento trend funguje v zahraničí a jak by mohl vypadat u nás. Čtyři na sebe navazující studie na základě reprezentativního vzorku české populace nám poodhalí, co zákazníci skutečně očekávají nejen od obchodníků a jak se chtějí při nákupu cítit. 

    Love the Hate: Jak se vypořádat s negativními emocemi a využít je v marketingu

    Quique Vivas, viceprezident pro nefiremní zákazníky, Vodafone

    Leonard Savage, Chief Creative Officer, McCann Prague

    Žijeme ve světě, kde všechno budí velké vášně a pobouření, někdy dokonce nenávist. I komunikace značek je pod stále větším drobnohledem. Mnoho lidí očekává, že firmy budou zaujímat jasná stanoviska k mnoha různým společenským otázkám. Počítáte s tím, že vaše reklama vyvolá vysoce emocionální reakce? Jak se vypořádáte s tím, když se na vás snese kritika veřejnosti a jak ji využijete ve svůj prospěch? Dozvíte se čerstvé zkušenosti z vánoční kampaně Vodafonu, která rozdělila Česko, ale také z globálního „průšvihu“ značky Gillette.