O summitu

Mluvme jako lidi. To je klíčové téma pro všechny, kdo se zabývají komunikací ve firmách a institucích. A je to také hlavní myšlenka Communication Summitu 2020 pořádaného společností Blue Events. Jak se zbavit často umělé řeči firem a úřadů? Jak zajistit, aby se forma a obsah vašich sdělení nemíjely s tím, jak se lidé skutečně chovají? Pro začátek stačí odvěké pravidlo „nedělej druhým, co nechceš, aby dělali tobě“. Bez poctivé snahy pochopit druhou stranu nemůžeme „mluvit jako lidi“.

Proč se zúčastnit?

Celkem 800 lidí navštívilo první dva ročníky Communication Summitu, který se tak rychle stal vrcholovým setkáním profesionálů z oblasti marketingové a PR komunikace. Je to ideální platforma pro výměnu názorů mezi zástupci klientů – firem a institucí – a zástupci agentur (PR, reklamních, výzkumných, poradenských a mediálních). Pokud věříte, že kvalitní komunikací lze dosáhnout vyšších finančních výsledků i společenských dopadů, pak na aktuálním 3. ročníku summitu nesmíte chybět.


„Velká účast, skvělý obsah. Líbilo se mi, jak tým Blue Events zvládl zkombinovat formát velké prezentační show s intimním seminářem pro vybrané klienty. Bylo to inspirující a zábavné!“
Les Binet, Head of Effectiveness, adam&eveDDB

V roce 2019 jsme na Communication Summitu udělali „velkou inventuru“ všeho, co dnes v marketingu a komunikaci (ne)funguje. Pak jsme se českých marketérů zeptali, co by jim ještě pomohlo zlepšit jejich práci. Odpověď? Naslouchat zákazníkům, mluvit s nimi, chodit mezi ně. Zároveň 53 % šéfů marketingu uvádí, že by se jejich marketing měl více zabývat průzkumy mezi zákazníky a jejich analýzou. Dá se to celé ale vyjádřit i jinak: mluvme jako lidi!

O čem to bude?



Communication Summit 2020 se zaměří na to, jak překonat bariéry mezi firmami a institucemi a lidmi, které oslovují. Pomůže vám lépe poznat chování lidí (ano, půjde o „insight“), a účinně ho ovlivňovat. Stačí k tomu drobná „postrčení“, chcete-li anglicky „nudge“, jak to nazývá behaviorální ekonomie. Její představitelé dostávají v poslední době Nobelovy ceny a jejich poznatky jsou nesmírně cenné pro komunikaci a marketing. Nikdo vám je nepřiblíží tak srozumitelně jako Richard Shotton, hlavní řečník Communication Summitu 2020. Ve svém bestselleru The Choice Factory (česky Anatomie rozhodování) odhaluje 25 hluboko zakořeněných lidských sklonů, které ovlivňují naše nákupní rozhodování. Výtisk knihy získá každý účastník zdarma.

„Richard je skvělý řečník,“ říká Les Binet, hlavní hvězda ročníku 2019. Také jemu je blízké téma „mluvme jako lidi“. „Lajdácké vyjadřování vede k lajdáckému myšlení, neefektivní kreativě a propáleným rozpočtům,“ píše Binet v knize How Not to Plan (s. 152). Jazyk marketérů je podle něj přímo zamořený blbostmi jako „engagement“, „spotřebitel“, „mileniál“, „lovebrand“ či „loajalita“, která nás zbytečně matou a vzdalují od jádra naší práce: porozumět lidem.

Kdo se účastní?

Communication Summitu se účastní ředitelé marketingu, komunikace a PR, manažeři a specialisté na komunikaci, ale i zástupci nejvyššího vedení a majitelé firem. Většinu účastníků tvoří zástupci klientů, a to z mnoha sektorů: FMCG, retail, průmyslová výroba, veřejné instituce, finance a další. Zhruba pětinu pak tvoří zástupci agentur - PR, reklamních, výzkumných, poradenských a mediálních.




Jaké byly minulé ročníky?