O summitu

Chceme emoce! Protože emoce prodávají, v současné době ale pozitivní pocity postrádáme, podobně jako osobní setkání. Jak dnes emoce zprostředkovat? Jak emoce vrátit do marketingové a PR komunikace? Jak spojit kreativitu, data a technologie? O tom bude Communication Summit 2021 pořádaný společností Blue Events za podpory Asociace komunikačních agentur, Lemur - České ceny za Public Relations, a dalších partnerů.

Letošní téma navazuje na předchozí ročníky Communication Summitu, jako byla „Velká inventura“ z roku 2019, kdy vystoupil v Praze poprvé před velkým publikem Les Binet, nebo na loňský motiv „Mluvme jako lidi“, kdy svoji knihu „Anatomie rozhodování“ uvedl v českém vydání poprvé Richard Shotton.

Proč se zúčastnit?

Communication Summit je ideální platforma pro výměnu názorů mezi zástupci klientů (firem a institucí) a zástupci agentur (PR, reklamních, výzkumných, poradenských a mediálních). Celkem 800 lidí navštívilo první dva ročníky Communication Summitu, který se tak rychle stal vrcholovým setkáním profesionálů z oblasti marketingové a PR komunikace.

Ročník 2020 proběhl kvůli pandemické situaci online a sledovaly jej na tři stovky účastníků. Pokud věříte, že kvalitní komunikací lze dosáhnout vyšších finančních výsledků i společenských dopadů, pak na aktuálním 4. ročníku summitu nesmíte chybět. Akce proběhne ve formátu, jaký umožní aktuální epidemiologická opatření, vždy však v konferenčním sále s „živými“ prezentacemi a diskusemi.


„Nejlepší virtuální konference, které jsem se letos zúčastnil.“

„Výborně zvolený kompromis mezi offline konferencí a videokonferencí.“

„Velmi dobrá odezva moderátorů na dotazy či připomínky v aplikaci.“

„Palec nahoru za organizaci, konečně on-line akce, kde nebyly vidět obýváky prezentujících.“

Jak bude akce probíhat?

Od začátku investujeme do toho, aby konference mohla proběhnout jako kombinace online a osobní účasti. Přímý přenos vysíláme z konferenčního sálu, který je podle aktuální situace možné otevřít účastníkům při dodržení bezpečnostních pravidel. Řečníci budou prezentovat živě přímo v sále, případně společně diskutovat. Pokud to není nutné, nepřipojujeme řečníky přes videokonferenční hovory. Snažíme se tak maximálně vynahradit atmosféru živé konference. Naše publikum je obvykle velmi aktivní a klade řečníkům dotazy online.

V září 2020 jsme za dodržení přísných bezpečnostních pravidel zrealizovali první tzv. „hybridní konferenci“ s částí účastníků přítomných v sále a částí připojených online. Tato forma se ukázala jako smysluplný kompromis. S touto variantou zatím počítáme i pro Communication Summit 2021. Možná je i varianta online programu a následného odpoledního networkingu na střeše DOXu.

O čem to bude?



Na emocích postavené kampaně mají dlouhotrvající efekt na byznys. V tom předčí racionální přesvědčovací kampaně, které se ale naopak lépe uplatňují v krátkodobých taktických kampaních zaměřených na prodej. Lidé si nemohou pomoct a mají sklon více věřit sdělení značek, které jim jsou emocionálně blíž. Také jim leccos odpustí, a to i když jsou konfrontováni s negativním PR. Nepamatujeme si tolik konkrétní fakta a čísla o nabídkách značek, pamatujeme si pocity spojené se značkou.

Jak ale tohle všechno uplatním ve své práci jako zadavatel komunikačních kampaní? Jak hlavní řečník vystoupí tentokrát zástupce klientů Sorin Patilinet, Global Marketing Insights Director společnosti Mars Wrigley. Pomáhá značkám jako M&M's, Snickers, Pedigree, Whiskas či Orbit, aby dovedly ve své komunikaci upoutat pozornost a vyvolat emoce. Už pátým rokem zkoumá jeho tým v „komunikační laboratoři“ pomocí neurovědy lidskou pozornost a reakce na reklamní sdělení. Na základě srovnání dopadů na prodeje u čtyř tisíc kampaní také ví, jak dnes musí vypadat fungující reklama, co se zapíše do paměti.

Pozornost věnovaná reklamním sdělením zejména v online světě podle Patilineta klesá a velký podíl viny na tom nesou její zadavatelé. Přesycenost reklamou ve výsledku vede k tomu, že vám lidé nejsou ochotni věnovat více než pár sekund pozornosti, s tím je třeba počítat. Vedle významu vědeckých zjištění ale Patilinet spoléhá také na sílu kreativity a nápadů od komunikačních agentur. Více se jeho názorech můžete dozvědět na blogu Engineering Marketing.

S kým se potkáte?

Na Communication Summitu obvykle potkáte ředitele marketingu, komunikace a PR, manažery a specialisty na komunikaci, ale i zástupce nejvyššího vedení a majitele firem. Účastní se hlavně klienti, a to z mnoha sektorů jako jsou FMCG, retail, průmyslová výroba, veřejné instituce, finance a další. Na straně druhé jsou pak zástupci PR, reklamních, výzkumných, poradenských a mediálních agentur.




Jaké byly minulé ročníky?