Content david  erm k

David Čermák

Od roku 2008 je ředitelem agentury Momentum Czech Republic ze skupiny McCann. Je členem prezidia AKA a předsedou sekce Aktivačních agentur AKA. V reklamním průmyslu působí od roku 1994 a vystřídal vedoucí manažerské role jak v lokálních, tak mezinárodních komunikačních agenturách. Specializuje se na strategické marketingové poradenství, budování značek a aktivační marketing. Je absolventem Executive MBA na Thunderbird Arizona.

Na Communication Summitu 2019 bude prezentovat výsledky nového výzkumu investic do komunikačních kanálů v ČR, jemuž se věnuje od roku 2016. Spolupracuje na něm s agenturou Nielsen Admosphere a doplňuje data z monitoringu výdajů do placené reklamy v klasických médiích a do displayové a video reklamy sledované SPIRem. Díky tomu vidíme mnohem pestřejší obrázek o trhu a můžeme také lépe plánovat investice. Výzkum AKA by letos měl dospět již do fáze, kdy je možné v rámci delší časové řady provádět složitější analýzy. Lze se podívat nejen na tendence mezi jednotlivými kanály, ale také na investice v různých segmentech a analýzu, jak investice do reklamy předcházejí vývoj HDP.