Klíčový řečník

Richard Shotton


Richard je autorem světového bestselleru The Choice Factory (česky Anatomie rozhodování), v němž důsledně aplikuje poznatky behaviorální ekonomie na oblast reklamy a marketingu. Odhaluje 25 evolučně zakořeněných sklonů, které ovlivňují naše nákupní rozhodování. Sám si jejich platnost ověřil jak vlastními výzkumy, tak praktickým použitím při plánování kampaní pro klienty jako Coca-Cola, Lexus či comparethemarket.com. Podle některých odborníků je to zatím nejlepší kniha o reklamě, která snese srovnání i s přelomovou prací How Brands Grow od Byrona Sharpa (česky Jak se budují značky, 2018). „V této útlé ale významné knize se dozvíte, jak marketing ve skutečnosti ovlivňuje spotřebitele. Nebo řečeno více prosaicky jak přimět lidi, aby v hotelu znovu použili svůj ručník, nebo aby si koupili německé víno, když hraje dechovka,“ řekl o této knize známý profesor marketingu Mark Ritson.

Richard Shotton má za sebou dvacet let práce na poli mediálního plánování, řízení insightů a kampaní v britských pobočkách agentur Vizeum, Zenith a OMD. V roce 2018 založil společnost Astroten, která pomáhá firmám používat behaviorální principy k řešení byznysových problémů. Pravidelně pořádá také tréningy na toto téma, mezi jeho klienty patří např. Virgin, Renault či Molson Coors. Přednáší na konferencích po celém světě, vystoupil již na prestižních akcích Cannes Lions, Tedx, Advertising Week a Festival of Marketing. Přispívá často do médií jako Marketing Week, Campaign, WARC a další. Vyplatí se sledovat také jeho twitterový účet.